Важная информация

User Tag List

Показано с 1 по 4 из 4

Тема: C64 16KB Cartridge Game Development Competition

  1. #1
    Activist
    Регистрация
    17.01.2005
    Адрес
    Belarus, Minsk
    Сообщений
    402
    Благодарностей: 36
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию C64 16KB Cartridge Game Development Competition



    Подробное описание:
    http://www.rgcd.co.uk/2015/07/c64-16...velopment.html

    Дедлайн: 1 февраля 2016

    Все участники получат свою игру на картридже!

    Правила:
    1. The competition deadline is 00:00 GMT on the 1st Feburary 2016 (midnight on the 1st Feburary) - this gives you over 6 months of development time.
    2. There will be no competition unless a minimum of six entries are submitted by the deadline.
    3. All submitted games must be in working 16KB cartridge ROM format (help is available to test ROM files on real hardware). Compression is allowed (and encouraged) but the final file size must not exceed 16KB (.crt (VICE) at 16.0 KB (16,464 bytes) or .bin (C64) at 16.0 KB (16,384 bytes)).
    4. The games submitted do not necessarily need to be new, but must be your own work, not sold commercially or released in cartridge format previously. Cartridge ROM hacks will obviously not be accepted.
    5. PAL must be supported, with additional NTSC support optional (but encouraged). If possible, please consider GS compatibility.
    6. The maximum number of single entries from a person or group is set at three. If more entries are made, the applicant has the opportunity to replace a previous entry with a new one.
    7. All applicants that submit a valid entry (see above) will receive one physical cartridge copy of their game for free.
    8. The applicant owns their work, so therefore submitted games will *ONLY* be released for sale at an agreed price via RGCD if the coder expresses a desire to do so.
    9. There will be a panel of judges (announced in full over the coming weeks), and entries will be scored on a point distribution basis across several criteria. The decision of the panel is final.
    10. Judges *CAN* enter games themselves, but cannot self-vote (award points to their own release).
    Последний раз редактировалось Aprisobal; 26.07.2015 в 10:11.
    ATW4GS / BIN2SNA / SquareMania <ТИ-3> / Ужасм+
    ATM-Turbo 512 v4.50, Commodore 64G + TAC-2, Retro-Bit Super Retro TRIO

  2. Эти 2 пользователя(ей) поблагодарили Aprisobal за это полезное сообщение:
    Biga (26.07.2015), Producer (25.07.2015)

  3. #1
    С любовью к вам, Yandex.Direct
    Размещение рекламы на форуме способствует его дальнейшему развитию

  4. #2
    Member Аватар для Producer
    Регистрация
    17.01.2005
    Адрес
    Belarus, Minsk
    Сообщений
    46
    Благодарностей: 3
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Участвую! ))
    ZX-SPECTRUM +2A (SCART cable)

  5. Этот пользователь поблагодарил Producer за это полезное сообщение:
    Aprisobal (26.07.2015)

  6. #3
    Activist
    Регистрация
    17.01.2005
    Адрес
    Belarus, Minsk
    Сообщений
    402
    Благодарностей: 36
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ATW4GS / BIN2SNA / SquareMania <ТИ-3> / Ужасм+
    ATM-Turbo 512 v4.50, Commodore 64G + TAC-2, Retro-Bit Super Retro TRIO

  7. #4
    Activist
    Регистрация
    17.01.2005
    Адрес
    Belarus, Minsk
    Сообщений
    402
    Благодарностей: 36
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Как запихнуть свою игру в картридж:
    http://codebase64.org/doku.php?id=ba..._kb_crt-images
    http://codebase64.org/doku.php?id=ba...cart_rom_image
    http://unusedino.de/ec64/technical/aay/c64/memcfg.htm

    Картридж замещает ROM бейсика, поэтому самое простое - это при запуске компьютера копировать содержимое картриджа в ОЗУ и небольшой код запуска программы, который также перед запуском выключит картридж (т.е. Basic ROM).

    Ну и имеет смысл сжать игру с помощью exomizer2 (в режиме sfx).
    ATW4GS / BIN2SNA / SquareMania <ТИ-3> / Ужасм+
    ATM-Turbo 512 v4.50, Commodore 64G + TAC-2, Retro-Bit Super Retro TRIO

Информация о теме

Пользователи, просматривающие эту тему

Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)

Похожие темы

  1. MEMORY PAGING IN LOW 16kB
    от VELESOFT в разделе Память
    Ответов: 7
    Последнее: 04.04.2015, 13:36
  2. Spectravideo Cartridge
    от DJs3000 в разделе MSX
    Ответов: 54
    Последнее: 15.01.2015, 19:37
  3. NES Cartridge Schematics & PCBs
    от vfiuchcikicshuusrch в разделе Nintendo
    Ответов: 91
    Последнее: 14.12.2014, 21:10
  4. ZX-Art competition 1
    от Crash Nicker в разделе События
    Ответов: 78
    Последнее: 06.11.2013, 11:19
  5. HYDRA Game Development Kit . CPU 32 Bit RISC 80MHz 160 MIPS Dip 40 (13уё).
    от fan в разделе Зарубежные компьютеры
    Ответов: 4
    Последнее: 18.06.2011, 08:39

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •