Важная информация

User Tag List

Показано с 1 по 8 из 8

Тема: MULTITECH viewer for HARDWARE MULTICOLOR

  1. #1
    Master Аватар для VELESOFT
    Регистрация
    04.04.2007
    Адрес
    Praha
    Сообщений
    630
    Благодарностей: 374
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию MULTITECH viewer for HARDWARE MULTICOLOR

    This is color and grayscale(for BW monitors) multicolor pistures. Viewer support TIMEX multicolor mode and Pentagon hardware multicolor via OUT #EFF7,#01.


    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...-color-new.zip

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...ex-bw1-new.zip

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...ex-bw2-new.zip

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...wer_source.zip

    -------------
    http://velesoft.speccy.cz/data-gear.htm
    Последний раз редактировалось VELESOFT; 04.01.2008 в 20:09.

  2. #1
    С любовью к вам, Yandex.Direct
    Размещение рекламы на форуме способствует его дальнейшему развитию

  3. #2
    FishBone Crew Аватар для breeze
    Регистрация
    11.02.2005
    Адрес
    【RB】
    Сообщений
    3,586
    Благодарностей: 764
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    woooow o_O

  4. #3
    Banned Аватар для Black_Cat
    Регистрация
    15.06.2006
    Адрес
    S.Pb
    Сообщений
    5,646
    Благодарностей: 231
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от VELESOFT Посмотреть сообщение
    Pentagon hardware multicolor via OUT #EFF7,#01.
    This is old Pentagon hardware multicolor standart. In the new standard used bit D5:
    Миниатюры Миниатюры Нажмите на изображение для увеличения. 

Название:	New EFF7.PNG 
Просмотров:	404 
Размер:	6.1 Кб 
ID:	6977  
    Последний раз редактировалось Black_Cat; 04.01.2008 в 15:16.

  5. #4
    Master Аватар для VELESOFT
    Регистрация
    04.04.2007
    Адрес
    Praha
    Сообщений
    630
    Благодарностей: 374
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Exist any software with multicolor mode support ? (demos / games ... )

    Добавлено через 1 час 10 минут
    Цитата Сообщение от Black_Cat Посмотреть сообщение
    This is old Pentagon hardware multicolor standart. In the new standard used bit D5:
    OK, I fix this viewer. New nersion with GRAPHIC mode control in BASIC:

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...-color-new.zip

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...ex-bw1-new.zip

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...ex-bw2-new.zip

    http://velesoft.speccy.cz/data-gear/...wer_source.zip



    Последний раз редактировалось VELESOFT; 04.01.2008 в 20:20. Причина: Добавлено сообщение

  6. #5
    Banned Аватар для Black_Cat
    Регистрация
    15.06.2006
    Адрес
    S.Pb
    Сообщений
    5,646
    Благодарностей: 231
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от VELESOFT Посмотреть сообщение
    Exist any software with multicolor mode support ?
    Convertors:
    Con18 (PC/Windows)
    BMP2SCR (PC/Windows)

    Editors:
    Multi-Studio 1.x & 2.x

    Games:
    Hexagonal Filler
    http://zx.nmihouse.com/x_/index.php/Multicolor

  7. #6
    Master Аватар для VELESOFT
    Регистрация
    04.04.2007
    Адрес
    Praha
    Сообщений
    630
    Благодарностей: 374
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Black_Cat Посмотреть сообщение
    This is old Pentagon hardware multicolor standart. In the new standard used bit D5:
    And what is data format and screen organisation in mode 256x192x4bit/pixel ? = 24kB videoram.

    I find more different layouts of port EFF7, what is standard on Pentagon ?
    Последний раз редактировалось VELESOFT; 05.01.2008 в 12:10.

  8. #7
    Banned Аватар для Black_Cat
    Регистрация
    15.06.2006
    Адрес
    S.Pb
    Сообщений
    5,646
    Благодарностей: 231
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от VELESOFT Посмотреть сообщение
    And what is data format and screen organisation in mode 256x192x4bit/pixel ? = 24kB videoram.
    Mode "16 color" per pixel (actually only 15 colors):

    Enable: #EFF7 D0=1 - ON, 0 - OFF
    Byte structure: 76543210 - IiGRBgrb
    Pixel 0, 2, 4, 6 structure: igrb
    Pixel 1, 3, 5, 7 structure: IGRB
    Used rotate RAM page: pixel 0, 1 - #C000-D7FF, pixel 2, 3 - #4000-57FF, pixel 4, 5 - #E000-F7FF, pixel 6, 7 - #6000-77FF etc.

    Characters structure:
    #C000 #4000 #E000 #6000
    #C100 #4100 #E100 #6100
    .................................
    #C700 #4700 #E700 #6700

    RAM page structure:
    (Default / alternative)
    CPU 1: page5/7
    CPU 3: page4/6

    The videomode used Z80 CPU Bus Request mode. The "16 color" videomode is realized in the Pentagon-1024SL v2.2.
    Цитата Сообщение от VELESOFT Посмотреть сообщение
    I find mode different layouts of port EFF7, what is standard on Pentagon ?
    Standard published in the new version emulator UnrealSpeccy 0.36.6 ( http://www.alonecoder.narod.ru/ ).
    Последний раз редактировалось Black_Cat; 13.01.2008 в 18:46.

  9. #8
    Master Аватар для VELESOFT
    Регистрация
    04.04.2007
    Адрес
    Praha
    Сообщений
    630
    Благодарностей: 374
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Black_Cat Посмотреть сообщение
    Mode "16 color" per pixel (actually only 15 colors):

    Enable: #EFF7 D0=1 - ON, 0 - OFF
    Byte structure: 76543210 - IiGRBgrb
    Pixel 0, 2, 4, 6 structure: igrb
    Pixel 1, 3, 5, 7 structure: IGRB
    Used rotate RAM page: pixel 0, 1 - #C000-D7FF, pixel 2, 3 - #4000-57FF, pixel 4, 5 - #E000-F7FF, pixel 6, 7 - #6000-77FF etc.
    Characters structure:
    #C000 #4000 #E000 #6000
    #C100 #4100 #E100 #6100
    .................................
    #C700 #4700 #E700 #6700

    The videomode used Bus Request mode. The "16 color" videomode is realized in the Pentagon-1024SL v2.2.

    Standard published in the new version emulator UnrealSpeccy 0.36.6 ( http://www.alonecoder.narod.ru/ ).
    I can write screen convertor for view SAM COUPE screens (with ZX palette only) in Pentagon-1024SL.
    SAM COUPE use too ZX graphic mode 256x192/16 colour /pixel, but screen data is linear and data structure is:
    (D7-D0) - I G R B I R G B
    D7-D4 = left pixel colour number
    D3-D0 = right pixel colour number
    SAM COUPE use in all ZX modes colour palette (127 colours)
    R G B I output signals is connected to adress bus A0-A3 of SRAM memory and DATA output from memory is 7bit new RGB value (D6-D0: GREEN1,RED1,BLUE1,BRIGHT,GREEN0,RED0,BLUE0).
    Pof each of 16 zx colours is possible set any 7bit RGB value.
    BMP2SCR PC convertor can convert to SAM COUPE graphic mode 256x192x4bit/pixel with fixed ZX palette. This is easy convert to Pentagons graphic mode...
    Последний раз редактировалось VELESOFT; 05.01.2008 в 12:53.

Информация о теме

Пользователи, просматривающие эту тему

Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)

Похожие темы

  1. MULTITECH pictures
    от VELESOFT в разделе Графика
    Ответов: 4
    Последнее: 04.10.2007, 09:28
  2. Вопрос чайника: что такое Gigascreen и multicolor?
    от BYTEMAN в разделе Графика
    Ответов: 13
    Последнее: 14.08.2006, 15:17
  3. статейки о multicolor и border effects?
    от boo_boo в разделе Программирование
    Ответов: 57
    Последнее: 03.02.2006, 23:53
  4. SCL viewer
    от gudre в разделе Утилиты
    Ответов: 4
    Последнее: 18.07.2005, 16:04
  5. SCReen Viewer 1.3b
    от SoftLight в разделе Утилиты
    Ответов: 0
    Последнее: 12.03.2005, 13:28

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •