Важная информация

User Tag List

Показано с 1 по 8 из 8

Тема: SpecEmu v2.8 emulator released

  1. #1
    Junior
    Регистрация
    07.06.2008
    Адрес
    Scunthorpe, UK
    Сообщений
    6
    Благодарностей: 4
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию SpecEmu v2.8 emulator released

    Dunno if this is the right place for this post (other than it being in English!) but I've released SpecEmu v2.8 for PC/Windows, emulating 48/128/+2/+3/TC2048/Pentagon 128K emulation.

    The main new additions from the previous release are RZX capability (with rollback recording) and a (slightly rough) implementation of the flashing quirk and 4 brightness levels of the 48K/128K ULAs. I'm told these quirks don't exist on the +2A/+3 ULA but I'm not able to test those myself.

    I've put a few rather simple examples of the effects here.

    In the emulator there's a "ULA colour ramping" option in the Display options which turns the quirky behaviour on, or it can be toggled on/off using the ALT+C keys. I really need to find a better name for it...

    Now what I was wondering was if any of the Pentagon (or other) clones show anything like the same effect with some of those tests programs. Though to be honest, my Pentagon knowledge is lacking to the point that I don't have the slightest clue how closely those ULAs might be based on the original versions so this might well come across as a daft question to everyone
    Последний раз редактировалось Woodster; 16.11.2008 в 00:54. Причина: Forgot to add mention of the ULA key combo...

  2. #1
    С любовью к вам, Yandex.Direct
    Размещение рекламы на форуме способствует его дальнейшему развитию

  3. #2
    Guru Аватар для AAA
    Регистрация
    06.04.2005
    Адрес
    Земля, Москва, Марьино
    Сообщений
    21,508
    Благодарностей: 5883
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile Thanks

    1. Very convenient emulator.

    2. The worthy competitor Spectaculator.

    Thanks for the emulator !

    TESTING

    Satisfaction Multicolor Pentagon:

    - Successfully


    Satisfaction Pentagon Part 3:

    The screen twitches
    Последний раз редактировалось AAA; 16.11.2008 в 01:17.

  4. #3
    Master Аватар для [bETA]mEN
    Регистрация
    16.01.2005
    Адрес
    Moscow
    Сообщений
    668
    Благодарностей: 113
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Is there any way to disable bilinear screen filtering in emulator?
    IT FOUND A VOICE... NOW IT NEEDS A BODY

  5. #4
    Junior
    Регистрация
    07.06.2008
    Адрес
    Scunthorpe, UK
    Сообщений
    6
    Благодарностей: 4
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от alexeenko Посмотреть сообщение
    The screen twitches
    To be honest I can't actually see what you mean in that part of the demo. But then I've only just dragged myself out of bed so maybe it'll become more obvious to me after a barrel of coffee

    Добавлено через 5 минут
    Цитата Сообщение от [bETA]mEN Посмотреть сообщение
    Is there any way to disable bilinear screen filtering in emulator?
    Not currently unless your graphics driver gives an option to turn it off for DirectDraw. Most only really let you set options for 3D performance as far as I know.

    There's a method I could use to force it off but it'd give quite a performance drop in display updating, though not anywhere near the point that a reasonably modern PC wouldn't be able to handle.
    Последний раз редактировалось Woodster; 16.11.2008 в 12:45.

  6. #5
    Master Аватар для [bETA]mEN
    Регистрация
    16.01.2005
    Адрес
    Moscow
    Сообщений
    668
    Благодарностей: 113
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Woodster Посмотреть сообщение
    There's a method I could use to force it off but it'd give quite a performance drop in display updating
    g_pd3dDevice->SetSamplerState(0, D3DSAMP_MINFILTER, D3DTEXF_NONE);
    g_pd3dDevice->SetSamplerState(0, D3DSAMP_MAGFILTER, D3DTEXF_NONE);
    g_pd3dDevice->SetSamplerState(0, D3DSAMP_MIPFILTER, D3DTEXF_NONE);
    IT FOUND A VOICE... NOW IT NEEDS A BODY

  7. #6
    Junior
    Регистрация
    07.06.2008
    Адрес
    Scunthorpe, UK
    Сообщений
    6
    Благодарностей: 4
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    I've already added the option to turn it off in the development version

  8. #7
    Member Аватар для Antipod
    Регистрация
    19.08.2008
    Адрес
    Украина, Львов
    Сообщений
    116
    Благодарностей: 10
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    2 Woodster
    Nice emulator as for me...
    Finally I did see famous "rain" ULA effect
    Are there any hot keyz for debbuger?( clicking buttons is not comfortable, imho ).

  9. #8
    Junior
    Регистрация
    07.06.2008
    Адрес
    Scunthorpe, UK
    Сообщений
    6
    Благодарностей: 4
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    По умолчанию

    Цитата Сообщение от Antipod Посмотреть сообщение
    Are there any hot keyz for debbuger?( clicking buttons is not comfortable, imho ).
    Sorry, not at the moment. I need to see to that really...

Информация о теме

Пользователи, просматривающие эту тему

Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)

Похожие темы

  1. Higgins Spectrum Emulator
    от Higgins в разделе Эмуляторы
    Ответов: 56
    Последнее: 16.01.2011, 19:17
  2. Z80 Sinclair Emulator for MobilePhone
    от KingArthur в разделе Эмуляторы
    Ответов: 3
    Последнее: 27.01.2008, 21:04
  3. Jasmin: java emulator
    от breeze в разделе Эмуляторы
    Ответов: 5
    Последнее: 15.12.2007, 11:59
  4. SMT, Unreal Emulator, Turbo-Sound !!!
    от himik в разделе Музыка
    Ответов: 27
    Последнее: 22.04.2005, 15:20

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •