PDA

Просмотр полной версии : Hunt the Wumpus



Rindex
20.02.2013, 14:05
Новая логическая игра от LCD - Hunt the Wumpus. Как играть, можно узнать из этого ролика (http://www.youtube.com/watch?v=xGVOw8gXl6Y). Там оригинальная версия игры.

http://savepic.org/2870448.pnghttp://savepic.org/2868400.pnghttp://savepic.org/2874544.pnghttp://savepic.org/2862256.png

http://members.inode.at/838331/zx/HuntTheWumpus(LCD).zip
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0028119

jerri
20.02.2013, 18:07
Вообще не понятно
чо делать то?

Rindex
20.02.2013, 18:13
Убить этого монстра. Он находится, где много красных клеток. Но фишка в том, что на него нежелательно налететь, иначе сметрь. Т.е. стрелять надо будет по интуиции в пустоту, из соседней клетки. Если промажешь, то тоже смерть. Посмотри видео, там где-то в середине ГГ стрельнет в его сторону и убьёт. Вроде как бы так.

Вон он гад, красный.

http://savepic.org/2842841.png

А вот я его завалил.

http://savepic.org/2869464.png

danner
22.06.2013, 23:22
а никто код не ковырял? ;) с "про-лабиринтом" виснет регулярно, я уже даже знаю почему, но можно ли что-то с этим сделать - без понятия...

LCD
09.07.2013, 04:27
а никто код не ковырял? ;) с "про-лабиринтом" виснет регулярно, я уже даже знаю почему, но можно ли что-то с этим сделать - без понятия...

I tested it on around 30 mazes in pro-mode and it should not hang, maybe take a little longer because there is code to prevent this. Anyway, I'm working on a version with improved graphics-option and will check that problem. The source code will be released with final version, but at moment I'm working 95% on the introduction for "Yumiko" collector edition, and 5% on Wumpus.

danner
10.07.2013, 19:09
Anyway, I'm working on a version with improved graphics-option and will check that problem.
Thank you! I tried to trace it with a debugger... Seems that the subroutine at 50178 (#c402) (i suppose the one that seeks a room to place the player into) goes into infinite loop starting at 50215 (#c427) when all of the 16 generated rooms are occupied.

goodboy
10.07.2013, 19:28
danner, сомневаюсь что автор писал игру на чистом асме,скорее компилятор с бейсика
и тут расположение процедур в памяти (и их параметры) не поможет.

danner
10.07.2013, 22:39
danner, сомневаюсь что автор писал игру на чистом асме,скорее компилятор с бейсика
и тут расположение процедур в памяти (и их параметры) не поможет.
ну да, потому и написал, что, кажется, дело в выборе стартовой комнаты, но надо же было на источник сослаться ;)

LCD
12.07.2013, 17:58
Thank you! I tried to trace it with a debugger... Seems that the subroutine at 50178 (#c402) (i suppose the one that seeks a room to place the player into) goes into infinite loop starting at 50215 (#c427) when all of the 16 generated rooms are occupied.

Thanks! As goodboy said, it is written with boriels ZX BASIC compiler. The description will help me to check this weekend where is the problem (I hope).
Thanks, danner!

LCD
02.01.2014, 22:46
Thank you! I tried to trace it with a debugger... Seems that the subroutine at 50178 (#c402) (i suppose the one that seeks a room to place the player into) goes into infinite loop starting at 50215 (#c427) when all of the 16 generated rooms are occupied.

Today I was able to find the reason for it. It was not the tunnel generation as I expected previously, but that there was no room for starting position (I disallowed starting position in rooms with blood, slime, wumpus or blood). In pro maze 32 of 48 available rooms are tunnels, so only 16 rooms are left for populating. the rooms with blood can take up to 12 rooms, slime+pit 5 each, and two bats, making together maximum 24 out of 16 free rooms in worst case (which usualy never happen). Now I added code to check if there is a free room for start, and if no, re-generate the maze. This works now very well. Also a faster charmap to screen redrawing code was added.
The next one I'm working on, is to add "2014" graphics version mode inside, which improve the graphics quality. After this is finished, I will release the new version.