PDA

Просмотр полной версии : BREAK/SPACE



abelenki
17.07.2017, 04:48
новая игра от Blerk - BREAK/SPACE.

топик на WoS (https://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/54909/break-space)

michellekg
18.07.2017, 07:19
Игра обновилась до версии 1.6, скачать можно с сайта https://blerkotron.itch.io/breakspace. Там же есть версия 1.1, которая выставлялась на ZX Spectrum Basic Jam (http://idpixel.ru/news/203-konkurs-igr-na-bejsike-dlja-zx-spectrum-podoshel-k-koncu/), написана на чистом Бейсике и не скомпилирована. Как это чудо умудрилось занять первое место при наличии вполне играбельной аркады TARZAN — не представляю. Лучше бы именно TARZAN кто-нибудь скомпилировал.

goodboy
19.07.2017, 13:16
Лучше бы именно TARZAN кто-нибудь скомпилировал.
слишком шустро получается
http://dropmefiles.com/W2Wx2

michellekg
21.07.2017, 11:15
слишком шустро получается
http://dropmefiles.com/W2Wx2

Уровень сложности: Nightmare! Но здорово, получается, там нужно лишь задержки увеличить - и будет шустро, но не слишком. Жаль, что автор не озаботился.

goodboy
21.07.2017, 12:31
это я попробовал компилятор от HiSoft
(прогу проглотил спокойно)

kas29
21.07.2017, 14:15
ничего так..
живенько..))

abelenki
03.08.2017, 05:41
версия 1.7.


Sounds like there's a problem with something being stored in a byte when it should be an integer. I'll take a quick look, should be relatively simple to fix. I hope.

Edit: almost right. Although the cash and the final prices are stored in integers, there are a couple of places where cost/weight calculations are performed using two byte-sized values and these remain byte-sized even when they're assigned to ints. Making one of them an integer seems to solve this issue - just doing some final testing now, then I'll build and push 1.7 live.

abelenki
04.08.2017, 06:33
версия 1.7 перезалита. автор исправил ошибку.


Zoinks, I somehow assembled the final tape incorrectly - the uncompressed version of the loading screen made it on there instead of the ZX7-compressed one, meaning the USR call to decompress the screen was essentially pointing at blank memory. That's what you get for rushing!

abelenki
13.08.2017, 02:45
версия 1.8.