Прикольная игра получилась![]()
Прикольная игра получилась![]()
Cooper/Smash HB, Premier Corp, 1993-1997@Speccy
http://fc-jungle.com - old-school Amiga Music
http://forum.amadeus-project.com - TechManiacs Forum, Mitsubishi Lancer Tuning
http://zxtunes.com/author.php?id=327 - my Speccy Music
Game contain bad joystick controll. Before start game must be tested joystick port. All ZX Spectrum computers and some other ZX clones not support kempston joystick port and IN A,(#1F) will always return #FF of attribute data from screen. All unused ports work as IN A,(#FF) !!!
If joystick port is tested as inactive, you must disable joystick in game !
kempston joy test example:
HALT ;after interrupt ula draw border and on data bus is #FF value if unused port is readed
LD BC,#001F
IN A,(C) ;if you will read joystick via IN A,(c), then kemp.joy will work also on russian ZX clone SPRINTER
AND #80 ;you can test only D7
JR Z,GAME ;if D7=0 then joy is connect
;if D7=1 then joy port not exist = you must disable joystick port reading
This game work only on ZX/clones with connected kempston joystick interface. Please fix if.
It's possible fix also on ZX basic with POKE commands.
Test joy in ZX basic:
IF IN 31 > 127 THEN POKE xxx,xx .....
It's fixed version - http://velesoft.speccy.cz/other/prel...pston_joy).zip
(add one line in basic loader)
Последний раз редактировалось VELESOFT; 04.09.2009 в 00:53.
Я даже думаю, что вместо теста на Kempston Joystick лучше дать пользователю выбор, использовать его или нет. Всякий тест использует некоторые предположения. В данном случае - что порт #1F не занят ничем другим, кроме Kempston. А это может быть не так. Например, в моей схеме расширения с открытыми портами TR-DOS считается содержимое регистра состояния ВГшки.
This can be also in ZX basic:
10 PRINT "Press K for Kempston joystick"
20 LET A=CODE INKEY$:IF NOT A THEN GOTO 20
30 IF A=107 OR A=75 THEN POKE xxxx,xx ....
40 GOTO STARTGAME
This is PRELIMINARY MONTY with selectable kempston joystick.
Only basic loader is modifiead (added some basic lines)
http://velesoft.speccy.cz/other/prel...pston_joy).zip
![]()
Последний раз редактировалось VELESOFT; 05.09.2009 в 09:45.
ZIP file is updated. Yet is used better joystick testing in machine code.
http://velesoft.speccy.cz/other/prel...pston_joy).zip
HALT
IN A,(31) ;testing joy port after interrupt
AND 128 ;test only D7
LD BC,0
RET Z ;return 0 of joy is connect
INC BC
RET ;return 1 if joy is disconnect
Call from basic: IF USR xxxx THEN POKE (disable joy)
ну, тогда уж print #not pi; at sgn pi
Ave ZX!
раз пошла такая пьянка - зачем указывать `AT` ?????
достаточно просто print#not pi
да и лоадер Tom-Cat сделал уж больно навороченный.
Последний раз редактировалось goodboy; 06.09.2009 в 22:30.
Игра получилась просто замечательная - автору МЕГАРЕСПЕКТ!
Может, ещё какую игру с Atari стоит перетащить - например, Stealth от Brøderbund Software?![]()
Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)