Хуже точно не будет.
Хуже точно не будет.
С любовью к вам, Yandex.Direct
Размещение рекламы на форуме способствует его дальнейшему развитию
Это проще сделать параллельную версию, чем мудрить с переключением )))
Впрочем об этом потом, сейчас буду добивать эту...
Each 48kB game can be patched to mouse controll. We can use access to next ram pages on ZX128 = next 80kB for new code/drivers/graphic/music/intro/disc controll/etc...
ZX128 is in Russia more popular than 48kB models. On my web page are also 48kB games with mouse driver in 128kB ram.And IM2 table can be full...
Вот выкладываю черновую тырдосину.... Просьба потестить...
Интересует проходимость, недочеты перевода... ии т.д.
Пункт меню "новая игра" пока не работает, не пытайтесь, к релизу сделаю
Чит - при игре входим в меню и нажимаем одновременно 3 клавиши:
CS/x/c - для включения
CS/z/c - для выключения
так как kempston mouse 2008 и фуллер у мну не эмулируется пока (надо бы поискать новый муль) то если у кого есть прошу сообщить работает или не очень
K-MOUSE 2008 can work in master or slave mode. If user connect two K-MOUSE 2008 interfaces and first device switch as master and second as slave then both mouses will use different ports:
master mouse:
#FADF - buttons
#FBDF - x-axis
#FFDF - y-axis
slave mouse:
#3ADF - buttons
#3BDF - x-axis
#3FDF - y-axis
You can use same mouse driver, only if slave(player two) is active then on mouse ports reset adress A15 and A14 (#Fxxx > #3xxx). If you access to free 128kB pages then use two different mouse drivers.
Here is last version of emulator X128 with K-MOUSE MASTER / SLAVE mouse support. Can be used only one mouse, but in menu (F3,TAB) you can select mouse type - KEMPSTON (it's master), KEMPSTON 2(slave). I test is and work correct.
http://www.indigobanquet.adsl24.co.u...ip/x128wip.htm
Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)